Jaha ...

Nu sitter man här och önskar ... ja, vad? Jag vet inte! Färdig middag kanske? Började dagen med en promenad till Edda där sonen spelade innebandy match. Förlust blev det, men det var oxå väntat. De mötte betydligt vassare lag men de (sonens lag alltså)kämpade på rätt bra och kan trots 8 målsförlust känna sig rätt nöjda. Jag är oxå nöjd! Hittade en baddräkt samt ett par joggingskor som skall hjälpa mig att hålla konditionen uppe i höst ; ) Blev bara lite fundersam ... min baddräkt som jag köpte var i storlek 44! Köpte ett par shorts i st. 36 i somras! Ok, jag vet att jag har lång överkropp och långt mellan axlarna och tuttarna men 44! Vad har de som "normalt" har st.44 på sig när de ska simma? Ännu mera nöjd blev jag av att jag hittade en ny jacka åt min man. Jag har ogillat hans tidigare höst/ vinterjacka rätt hårt och blev därför riktigt nöjd när han gillade jackan jag hittade när han provade jeans - å jo, han köpte sig ett par jeans oxå - gick rätt snabbt oxå så vi är båda rätt nöjda efter dagens inköp, men mkt mkt trötta! Huvva vad jobbigt det kan vara att shoppa - MEN kul när man hittar det man är ute efter! Frågan är bara hur middagen ska komma på bordet, då ingen i familjen verkar vara direkt sugna på att ställa sig framför spisen. Hoppas middagen ger mig ork att fota och lägga in våra inköp senare ikväll (el. i helgen).

Kommentera inlägget här :